متخفش من جنى ولا من شبح


إوعى تزعل و تطاتى راسك..........للى خان بلدك و أهلك و ناسك
أصله يابنى راسم على ثروة ............كبيرة شوية إكمنها شروة
خدها منى نصيحة...........و إوعى تخاف من الفضيحة
مفيش فضيحة أكبر...........من سكوتك على كرامة جريحة
شهيدة الظلم و الاستبداد ...........فى زمن الجوع و الاستعباد
و رئيس فيه يوعد كل يوم بوعود .......بينه و بينك إنك للدنيا تعود
و بينه وبين نفسه.........إنك من الضغط تطأ تموت
و تكون قال يعنى موتة ربنا.........لأحسن ينكشف وشنا
و لو فتحتوا الستارة ..........هتلاقوا مغارة
مليانة دهب و مرجان و ياقوت
و طبعا إنتوا عارفين همَا بتوع مين.........أكيد بتوع الميلامين
و مفيش داعى لذكر أسامى..........أحسن يبهدلنا ذكى بيه المحامى
أصله حلنجى و فركوك .........و ذمته فيها شكوك

24 Response to " "

sakayar said...

وقووووووووف
تصفييييييييييييق
بس عندي سؤال!!!! هوه حلنجي دي جاية من سي الأستاذ حلاوة؟؟؟؟
هه طيب

the only thing better than love is freedom said...

men ma3ayah ya ostaz sakayar

sakayar said...

واحد من العيلة الكبيرة لكنه غريب
عايش فـ وسط الوف مبيحبش يخيب
رسالتي تلاقيها فـ حرف وكلمة
تلاقيها عيون مبتسمة
اجمل ما فيا اني سراب ادام عينيك
ونفرح بيه وتحيا
وفجأة
تحاول تلمسه تلاقي ايديك مسكت ايديك
لو عايزة تفاصيل اسألي حد من العيلة ... لو سؤال عن الشخصية كلامي في بلوجتي يبينها
تحياتي ليكي
متتخضيش

the only thing better than love is freedom said...

thanks mr. sakayar for your intelligent comment

queen of girls said...
This comment has been removed by the author.
Halawa said...

بالراحة ياواد ياسكايار
ع البونية
دي لسه بتتهجى دنيا

ربنا يحميكي يامانو
كلام جميل بجد
باين انه جاي من جووووووووة

تحياتي

the only thing better than love is freedom said...

merci ya dr.halawa 3ala tashge3ak elly zayek homma elle mekhalienny astanna fe el balad de

one true thing said...

كلام جميل
وكلام معقول مقدرش
أقول حاجه عنه بجد بجد يامانو فظيعه
الف مبروك ياحبي ع البلوج
سوري للتاخيري في الرد
بس ايه الجمال ده
مش اقدره اقول غير انا ربنا يحميكي بجد

الخيط الرفيع said...

ايوة كدا
ايه الكلام دا
شكلك هتكوني ضحية جديدة من ضحايا النظر بعمق للحياة
بس بجد اسلوبك حلو يا مدمنه جويدة
عمو بيسلم عليكي
وبيقولك اكيد هيكون موجود يوم نتيجتك
وقالي اقولك انه يوميا بيدعيلك

وحشتينا

the only thing better than love is freedom said...

merci ya habebet albi wana kamanbad3eloh walahy 3alashan hoa wahashni fe3lan wento kaman

queen of girls said...

الله الله الحلوه دى شكل البلوجه بتاعك جااااااااااااااامد اوووووووووووووى اوعى بقى تلعبى فى بعد كده كده حلو وبقه انا فيا كل العبر ماشى انا بس مش راضيه ارد علشان أنا مؤدبه وسلاااااااام بقه

the only thing better than love is freedom said...

من الحاجات الثابته التي تعلمتها في الحياة
اني اللي يقول علي نفسه مؤدب يبقي.............عيشي بقي
كويس ان الشكل عجبك وعشان كدا انا هعمل حاجة مخصوص علشان خاطرك وخاطر الكولومن وهو اني هغير شكله

سكتم بكتم said...

شوف متخافش طبعا من المحامي

لأنك حتكون ورا الشمس وهناك مفيش لا محامي ولا يحزنون كلهم بيسيحوا هناك

دمك زي العسل
وكلماتك رشيقة

تحياتي

the only thing better than love is freedom said...

motshakerine ya soktom boktom fe3lan 3andak 7ak el balade de mayenfa3sh yetseket 3aleha aktar men keda

ثورة said...

انتي حكاية
أنا أول مره أقرأ البروفايل بتاعك دلوقتي
ايه الدماغ دي والاهتمامات دي
ربنا يحميكي
للأمام ديما

:)

Ma 3lina said...

تحفة ال....

هوا يتقال عليه ايه زجل صح

الهوايات كورة بجد ؟؟؟

انا بقطع عادى متخديش فى بالك المدونة جميلة و شاكلها نوفى و هنبقى موجودين هنا على طوول

the only thing better than love is freedom said...

أهلا بيكى يا ما علينا و صدقينى أنا بموت فى الكورة بجد و خصوصا الأهلى و ريال مدريد وعلى فكرة بحب أوى
أفلام ميج رايان زيك بالظبط
سلاموتو

bRoBaGaNdA said...

TAMAM GEDAN

lama said...

علفكرى انا زعلانا منك يا hambacaüey

lama said...

علفكرى انا زعلانا منك يا hambacaüey

lama said...

علفكرى انا زعلانا منك يا hambacaüey

lama said...

علفكرى انا زعلانا منك يا hambacaüey

lama said...

علفكرى انا زعلانا منك يا hambacaüey

koko elda3ief said...

انا نزلت بوست جديد عاوز كومنت

Powered by Blogger.