السياسة ليها ناسها


قومى فزى ياااااااا بت
إيه دة بابى مش بيصحينى كدة ، يمكن أخويابس صوته مش غبى كدة بطل غلاسة و سبنى أنام،(إنت هتستعبطى يا بت )يا أخى بطل الرزالة اللى فى دمك دى و سبنى فى حالى ،(قومى يا بت بدل ما ألطشلك )،طيييييييييييب اسلقى وعدك بقى يا........إية دة أنت مين ،(أنا بوليس يا حلوة )، و البوليس عايز منى إيه دة أنا بحب مصر و فى عيد الشرطة بصحى من النوم الفجر أفتش البيت و أضرب نفسى قلمين و أنام تانى،(الولد اللى اسمه سكايار أعترف عليكى هههههههها) ،يا لهههههههههههههوى أة يا سكايار يا......إما وريتك أما أشوفه بس هطلع عينه إنت بتصدق كلام واحد زى دة ياباشا دة الدكاترة نصحوه يقعد فى المستشفى بس هو رفض لمؤاخذة أصل عقله خفيف شوية ،(خلاص يا حلوة هتيجى معانا مفيش فايدة)،س:اسم مدونتك؟



مش من حقى أتكلم إلا فى وجود المحامى بتاعى،هههههه (وكمان عايزة محامى دة أنت نهايتك على ايدى إنهاردة يا بت) ،اسمها همبكاوى0

س: هل فكرت فى إغلاق مدونتك و السبب؟

هو أنا هعرف أكتر من الحكومة يا باشا ،( ردى يا بت من غير لماضة) طرااااااااااخ ،أيوة يا باشا فكرت لما لقيت واحد كاتب موضوع عن الكمال و كان فوق الرائع فحسيت إنى عيلة بالنسبة له فى الكتابة ०

س:صورتك فى المدونة و رمزيتها؟

أنا مش حاطة صورة ،بس كنت هحط صورة لشروق فيه ضباب يعنى الحياة فى مصر

س:لماذا دخلت عالم التدوين ؟

دى كانت شورة مهببة من كائن نورانى،دى بقى يا باشا بت شيوعية بس متخفية ، عموما حسيت إنها أحسن طريقة ممكن توضح رأى ناس مختلفة فيا ،مش محتاجين يجاملونى لأنهم ميعرفونيش0
س: جملة قيلت فى وصف مدونتك ؟
بموت فى رقتك،اللى قالتهالى الخيط الرفيعوع الكلمة دى أثرت فيا أوى لأنى عمرى ما حسيت إنى رقيقة
س:أحلى بوست كتبته؟ ولماذا؟
الوحدة ،لأنه بيعبر عنى أصدق تعبير، هى دى أنا كائن منعزل نفسيا و فكريا عن بيئته0
س:أحلى بوست قرأته؟
دواير،للجحيم هو الحقيقة و بخاف....ولكن لسكايار،وشمس المغيب لبقايا انسان،وشفرة هلامية لحلاوة ،محض خيال للرائعة محض روح و ايجبشن حلال و حرام لمستكنيص0
س:حد قل أدبه عليك فى التعليق ،إيه رد فعلك؟
مين اللى قلبه جامد دة اللى يقدر يقل أدبه عليا،و اللى أهله مربوهوش ييجى لهمبكاوى و هو يربيه0

س:أسوأمدونة؟

واحدة بتحب روبى أوى ربنا يوفقها

س:هيحصل إيه لأيميلك لما تموتى؟

و أنا ايش عرفنى هكون مت خلاص (،إنت هتعملى فيها حفليطة طب خدى يا بت) طرررررررررراخ0

س:أديت الباس وورد لحد قبل كدة ؟

لكائن نورانى و الخيط الرفيع0

س:طبيعة علاقتك بيه؟

لووووووز لووووز بديهم على قفاهم كل يوم الصبح ههههههه،( وكمان ليكى نفس تضحكى )طرررااااخ ، أشوف فيك يوم يا سكااااااااايار0


س:إسمك المشهور بيه وسط أصحابك؟

ميما

س:شخصيتك نوعها ايه؟

كتان من غير زراير

س: السفر بالنسبة لك؟
هروب مؤقت من الواقع البشع
س:وقت فراغك؟
بقرأ لفاروق جويدة ورجل المستحيل و هارى بوتر و هيكل طبعا ،( وكمان ناصرية طرااااااخ)0
س:مودك ايه؟
هى دى الحياة ضحكتين و أه0
س:الأكلة المفضلة؟
حواوشى
س:الصفات اللى من بابا؟
العصبية و الصوت العالى و عدم السكوت عن حقى والقلب الأبيض ودايما يقولى أنا ليبرالى علشان عايز مصلحة مصر0
س:الصفات اللى من ماما؟
حب القراءة و الإطلاع والنظرة التأملية للحياة و حبى الرهيب للنادى الأهلى0
س: أكتر ست حاجات بحبها؟
أحب أعيش و لو فى هيئة نبات0
س:أمرمطه لمين؟
لكائن نورانى الشيوعية هههههه وبقايا انسان الرقيقة وعاشك الروح و سندريلا الجميلة0
أما الأستاذ سكاياردة أخ عزيز علينا كلنا آلهى أشوفك متشحتف و يدوس عليك أتوبيس سياحى أنا عارفه يقطعك حتت0

28 Response to " "

sakayar said...

ههههههههههه
ههههههههههه
هههههههههههه
فعلا ليها ناسها
هأو

Anonymous said...

اخـــــــراج روعة

اول مرة اشوف حد عامل اخراج للتاج بالشكل الجميل ده

وكمان اهلاوية؟؟؟؟مبروك السوبر

بس ليه العصبية يا منار.....الدنيا متستاهلش:)

Halawa said...

عدد برطمان عسل
لوووووووووز اللوز

شربااااااات يامانو

استكمال لمسلسل المرمطة الأولاني
عند اللمض سكايار

بس الاخراج المرة دي
بناتي خزعبلي رقيقة فعلا
فين الرقة ديييييييييي
إيه البلطجة دي
ربنا يسامحك ياسكايار
الجيل ضاع على إيدك

لأ بجد انتي أستاذة
دووووووووووووسي
بس حرصي شوية ياجميل
مش كل حاجة نقراها تعلق معانا
في تخاريف كتيييييييير

خد بالك ياباشا
ربنا يوفقك

smraa alnil said...

هههههههههههههههههههههههههههههه

حتي انتي اي منار

بس يا عيني عليكي
اباشا روقك وظبطك بكام قفا

اوعي تعترفي علياي حد بقي
كفايا ان ساكيار اعترف عليكي

بس ايه الاجابابت الجامدة دي
انا بس قلت اسال علي قفاكي دلوقتي
هههههههههههههه

انحلت سيور العربه وسقط المهر من الاعياء said...

ميما_منار
............
اولا
شكرا لتشريفك لى فى مدونتى وشكر اكثر لرايك الذى اعجبنى بقوه من حيث الحياديه والاسلوب الر اقى فى العرض فى موضوع النيو لوك
..........................
ثانيا
سعيد انى من احسن البوستات التى حضرتك قريتها هو بوستى "الدواير" متتصوريش قدر السعا ده بتاعتى اد ايه وانا بقر ا كده حسيت ان ناس كتير حسا نى وعايشه نفش عايشتى حسيتك متاقاطعه معى ف الكثير
شكر اخر حار على راى اعتز بيه اوووى
...........................
ثالثا
قريت تا جات كتير وقليل بس ملقتش حوار اجمل وامتع من كده فى الر دود ونه يكون او رجانك بشكل فظيع خدتنى الاجابات والاسئله كانى قاعد "اساهر" معاكى
بجد قمة الامتاع
....................

ممتن جدا ليكى
تحيا تى

the only thing better than love is freedom said...

سكايااااااار
بقى تعترف عليا كدة من أول قلم
مردودالك يا عم
ههههههههههههههههههه

the only thing better than love is freedom said...

مصرااااااااوى
ربنا يخليك دة بس من ذوقك و الله
الأهلى عندى إدمان بس بحاول مبقاش متعصبة وعندك حق و الله الدنيا صغيرة أوى بس إحنا اللى شايفينها كبيرة

the only thing better than love is freedom said...

حلاااااااااااوة
من بعض ما عندكم يا سيدى يعنى خفة الدم دى هجبها منين أكيد من عظمتكم0
أما حكاية إن مش كل حاجة نقراها تعلق معانا دى صح جدا بس فهمنى أكتر لأنى شكلى بقيت غبية و للا إيه
هههههههههههههههههههههههه

the only thing better than love is freedom said...

عروسة النيل
الباشا روقنى و ظبطنى أوى ضربنى علقة إنما إيه كوكتيل من اللى يعجبك
أعترف ..إيه يابنتى إنت شايفانى سكايار و للا إيه0
و قفايا بقى بعيد عنك ملوش معالم و الحمد لله يعنى قفا كمان و أسكن معاكى عند ربنا هههههههههههههه

the only thing better than love is freedom said...

الجحيم
أهلا و سهلا و أنا قاعدة أقول البلوج منور ليه أتاريك عندنا واحد لمون وصاية هنا....هههههههه0

بتشكرنى على إيه بس كل الحكاية إنى قريت الموضوع بتاعك و قعدت أفكر فبه كتير لأنه مختلف و خارج عن المألوف سواء اختلفت أو اتفقت معاك0

و على فكرة بوست الدواير حلو بجد من غير مجاملةولو مكانش حلو مكنتش قلت عليه كدةصدقنى و إنت واصل للناس متقلقش0

إنت بتحرجنى و الله مرسى إنك شوفت التاج كدة 0
نورتنى بجد ويهمنى أعرف رأيك دايما فى اللى بكتبه

MaMaDo said...

هههههههههههه

جمده و تكمله لمسلسل سكايار و لحقتى منى الفكره
كنت هعمله بس حلال عليكى و انتى كمان عملتيها اجمد
بس الاجابات جمده

:)

انحلت سيور العربه وسقط المهر من الاعياء said...

منار

قصدك اتا رى المدونه مولعه
هههههههههههههههههههههههه
صح
مش منوره
هههههههههههههههههههههههه
تحيه

the only thing better than love is freedom said...

مامادو
أهلا و سهلا يادى النور واحد مانجة وصاية هنا يابنى ههههههههه
و الله ما كنت أعرف إنك هتعملهاأنا أسفة
وصدقنى الإجابات جامدة زى ما بتقوا علشان إتكلمت بصراحة ووضوح
نورتنى و أتمنى تزورنى تانى

Ert3ashat said...

ههاهاههاهاهاههاهااا

عسسسسسسللللللللل
اجابت عسللللللللللللللللل

one true thing said...

اولا اناى كنت ناويه ارد من زمان
بس النصيب بقه
انتي وحشتني اووي
فقلت ادخل اقولك عاوزين نشوفك وماتقطعيش الجوابات
ثانيا ضحكت كتير اووي على كلامك فظيعه يامنوره والله
ثالثا بقه لو انتي مش تبقى ارق بنوته في الدنيا مين اللي يبقى رقيق بجد احنا كلنا بنعتبرك وردتنا الرقيقه
بجد فكره تكمله سكايار جامده
بالتوفيق ياحبي

الخيط الرفيع said...

انا اللي هجيلكم بكرة الصبح أصحيكي بنفس ذات الطريقة يا مجرمة
ايه الفكة والنعنشة اللي انتي فيها دي
بس كويس علشانك قبل دخلت الدروس
وحشتينا يا رمز الرقه والبنتته في العيله
ودا شكله قرب يبقي ماضي

يا بنتي سكايار دا هيضيعك
والله ما انا عارفه هو اللي هيضيعك ولا انتي اللي هتلبسيه في السياسةوضيعتيه خلاص

the only thing better than love is freedom said...

إرتعاشات باشا
أهلا و سهلا منور والله
دة إنت اللى عسل ربنا يخليك
بس نيجى إيه جنبك يا عم
ههههههههههههههههه

the only thing better than love is freedom said...

الجحيم
يا عم منورة بيك إنت
و مولعة من الجحيم بتاعك دة
ههههههههههههههههههه

the only thing better than love is freedom said...

one true thing
حبيبة قلبى منورانى و مشرفانى إنت اللى وحشتينى و الله بس هسامحك علشان أكلنا مع بعض عيش و كافى مكس
ههههههههههههه
على فكرة دى كانت فكرة سكايار إنى أكمل المسلسل بس أنا هشكره أوى علشان خلانى أقدر أضحكك
وبعدين إيه حكاية الرقة دى أنا عارفة إنى مش رقيقة بس طول ما إنت رقيقة كدة يبقى أنا ورثتها منك

لازم أشوفك قريب عشان وحشتينى إنتى و الملكة الجميلة بتاعتنا

the only thing better than love is freedom said...

الخيط الرفيع
ياااااااه فينك يا شيخة و أنا أقول البلوج مضلم ليه ههههههههههههه
خلاص متزعليش منورانى
بقولك إيه تعالى إنتى بس وإبقى إعملى اللى إنتى عايزاه
وبقولك إيه متغلطيش فى سكايار دة أخ عزيز علينا كلناهههههههههههههه

فوفو أنا مستنياكى بجد لازم أشوفكوا كلكوا علشان وحشتونى و لو جاية هاتى ون ترو و الملكة معاكى

مستنياكو

أحمد سلامــة said...

اخيرا تمرد على سخافة التاجات
حلوااااااا وملعووووووبة جداااااااا
لا بوست نوراني ليبرالي يساري جااامد
-------------
خدها عالزنزانة يا عسكري

حبيبة الرحمن said...

ياجااااامد

بجد احلى اسلوب تاج قريته لدرجة انى قعدت اقراه بسرعه لانك دخلتينى فى المود ههههههههههههههه......يا فانى ;)

Romantica said...

اولا: شكرا جزيلا على الاستضافه الكريمة في البلوج وده شرف ليا
وبعدين الكلام ده كتير قوي عليا يانهار اسود انا اتثبت ومقدرتش اتحرك وعلى العموم انا متشكر جدا جدا وياريت تبقى صديقة البرنامج... قصدي البلوج

Romantica said...

وياريت تسمحي لي اني اضيفك عندي عالبلوج وبالنسبه للموضوع اللي عايزه تاخدي رايي فيه فانا تحت امرك في اي وقت

the only thing better than love is freedom said...

أحمد سلامة
يا أهلا و سهلا دة إحنا زادنا نور الشاعر الجاهلى أحمد سلامة عندنا يا ولاد زغرتى يا أم فاروق
ههههههههههههههههه
ربنا يخليك بس أنا مش يسارية
وبعدين ياخدنى على الزنزانة ليه حرام عليك مش كفاية الضرب اللى كلته طول التاج

the only thing better than love is freedom said...

kitty
يا هلا يا هلا بالزوار
ربنا يخليكى دة بس من ذوقك إنتى

the only thing better than love is freedom said...

romanticaaaaaaaaa
أستاذ فاروق
ما إنت خلاص بقيت فاروق جويدة
ههههههههههههههه
بتشكرنى على إيه بس لأ أنا هبتدى ازعل هو أنا بزورك علشان أجاملك و للا علشان إنت كويس فعلا
وبعدين أنا بثبت كل الناس مش إنت بس متقلقش هههههههههههههه

the only thing better than love is freedom said...

romanticaaaaaa tany
مثفتش فى أخلائك
إنت بتستأذنى طب أنا مش موافقة
ههههههههههههههههههههههه
بهزر معاك ليا الشرف طبعا
يا سيدى كنت عايزاك تقول رأيك فى الموضوع بتاعى اللى إسمه (الوحدة)بس هى دى كل الحكاية

Powered by Blogger.